Frågor!

Fick några frågor för ett tag sen men såg det inte förrän idag, sorry...

Åkte du efter ettan eller tvåan på gymnasiet?
Jag åkte efter ettan, men jag är glad att jag stannar i USA för jag hade aldrig orkat två år till.

Kommer du att åka via en organisation igen? Eller är det din värdfamilj som blir ansvarig för allt? betalar du liknande avgift som du gjorde när du åkte iväg första året eller blir det gratis?
Nej, den här gången åker jag utan organisation. Det går att åka ett år till med min amerikanska organisation men då hade jag räknats som utbytesstudent igen och därför inte kunnat graduata, för det är inte tillåtet för utbytisar på min skola. Min värdfamilj blir väl ansvarig för det mesta, ja, men jag har mycket andra människor som hjälper och stöttar mig också. Det blir inte någon avgift som det blev förra året men däremot så vill staten ha pengar för att jag ska gå  i skolan där. Något som vi försöker ta oss ur eftersom Sverige och USA har ett avtal som säger att amerikaner som kommer till Sverige inte behöver betala för skolan, och troligen så gäller det åt andra hållet också. Sen så kommer vi att betala min värdfamilj för att täcka vissa kostnader för att ha mig boende där.
Julia

Kommer inte du ta studenten eller avsluta dina gymnasiekurser i Sverige nu? Eftersom du väljer att stanna kvar och plugga ett år till i USA.

2010-07-24 @ 10:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: