It's alright, it's alright, alright

Basketball against Bozeman yesterday. They had us at halftime, but we got them and we won. We're undefeated at homegames this season, so now we can only hope that the state title will be ours this season aswell. I have probably seen my last Rustler game in any sport, which is both sad and exciting!

What else was going on this weekend? Not mcuh, the plan was to do homework but that didn't happen sa I guess I'm screwed. Oh well, I hopefully still have time. I wish we had a February break here; I would need it to get caught up with everything. The tickets to California is now booked, I'm really excited but I'm going to miss prom which kind of sucks. You can't get everything. I think we leave on the 23rd and come back on the 30th of March. It's going to be me, Judy, Guillermo, Sprite and I think Sebastiaan is coming too. We're going to have a great time!

Next week there is a meeting for tennis that I'll probably go to, but I haven't decided if I want to do tennis or track yet. Like all the other foreigners are doing tennis, which I guess is both good and bad. There is so much people doing track, but I don't know what I would do in track, if you guys know what I mean. Now I'm going to work on some english before tonights hockey.

GO SWEDEN!!!
Faster kattis

Hej... Kul att se lite engelska text.Man slipper sakna alla prickar över å ä och Ö och i såklart..Det har blivit sjukt kallt här igen. och hela sverige verkar ha varga vinter i år. Folk som aldrig skottar får skotta som aldrig förr..De har ingen känsla för snö söderut.Vet inte var de ska göra av den.Måste liksom leeeeta fram plogarna innan de kan börja ploga vägarna... Snökaos Är det. Tågen fryser fast och rälsen snöar över. Nu vill jag ha vår.......

Kram på dig

Kattis

2010-02-22 @ 20:30:27
mam

Heja Sverige! Vinst mot Finland och silver i skidstafetten! Hur nationalistisk blir du framför TV?

Vad kul att ha en Kalifonienresa att se framemot!!!



Hårda kramar

2010-02-23 @ 09:21:02
Gudmor Åsa

HEEEEEEEEEEEEEEEJ.

Att du lever och gillar livet, det går ju snabbt att konstatera genom att läsa lite av din ENORMA skrivskörd. Goodness, se till att spara det på något (analogt) sätt (dvs papper) så att du kan visa barnbarnen vad du sysslade med i din ungdom...



Ja, för några år sedan ägde jag en cykel. För ett år sedan en röd bil. Nu äger jag en hund, bil - och två snöskyfflar! Fick en begagnad ihopfällbar av min bror i julklapp; perfekt storlek för min lilla bil. Men ganska omöjlig att använda mot snömassorna i år. Hehe, det är som att skotta snö med tesked, ungefär. Så jag har nu köpt en till skyffel, "vuxenmodell". Fast har jag tur kan jag vänta in tövädret och slippa skotta alls...



Annars är jag hemma, slöar i kofta och tittar på teve JÄTTEMYCKET. Lille hunden Wille har fått kennelhosta och 1) får inte möta andra hundar eller 2) gå på dagis förrän han är frisk PLUS tio dagar symptomfri. Så vi går småsmå promenader och han har skittråkigt hemma. Det är nog bra träning, faktiskt. Han är i princip frisk nu.



Själv pendlar jag mellan att njuta av att vara passiv (med gott samvete, för en gångs skull) och att tycka rejält synd om mig själv för mitt händelselösa liv. Jobbet har jag lyckats sköta hemifrån dessa dagar, funkar ganska bra.



Nu ska jag se om Stina har vaknat (kl. 10.47 en lördag fm) och om jag kan lura hit henne på middag eller nåt.



Stor kram och fortsätt att ha det bra.

Åsa och lille Wille

2010-02-27 @ 10:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: