You're an accident waiting to happen, You're a piece of glass left there on the beach

Nya vecka, ny dag, samma gamla skola. Det har redan blivit ganska rutinartat men jag hoppas att det blir lite mer drag i eftermiddagarna nar allt extra curricular kommer igang. Pa onsdag tror jag det var sa ar det clubday och eftersom jag har signat upp for bade Speech and Debate och Dramaclub sa maste jag valja vilken jag vill lagga ner mest tid pa. Jag vill satsa pa den som kommer att traffas oftast sa att jag kan knyta lite kontakter (och garna fixa nagon som kan skjutsa mig till skolan) men bada verkar vara sjukt roliga med skona manniskor. Nackdelen med Drama ar att CMRs Dramaclub ar stor, typ 100 pers. Jag vet inte hur mycket folk som ar med i Speech men det verkar ocksa kul. Jag vet inte hur jag ska gora men jag har hela imorgon pa mig nastan.

Idag fick jag min forsta laxa, i Video Produktion. KUL att vi ska rita en flipbook pa 30 sidor som inte far vara bollar eller streckgubbar for att det ar for latt att rita. Jag trodde inte att jag skulle ha nagar jobbiga amnen men jag hade visst fel. Var larare, mr Spencer ar skon maste jag saga. Han pratar pa sitt eget lilla satt och man vet aldrig om han ar serios eller inte. Mitt i lektionen idag borjar han fraga mig om jag forstar danskar och norrman, och hur lange jag har pluggat engelska osv. Fick lite andra fragor ocksa, men det ar verkligen inte som vissa sa att det skulle vara, att alla kastar sig over utbytesstudenterna med miljoner fragor. Det ar nog bade bra och daligt, jag kan inte saga att jag har nagra amerikanska vanner an men nar jag lar kanna folk sa kommer de nog inte vara sana som umgas med mig bara for att jag ar utbytesstudent. En kille i den klassen ar ratt skon, forsta lektionen sa han att jag inte hade nagon accent, da sa Spencer att jag antagligen hade pluggat engelska langre an honom. Idag sa jag att jagh har pratat engelska sen jag var fyra sa sa han "Oh so you have studied longer than me then" Does that surprise you svarade Spencer pa det. Jag vet inte vad killen heter men han ar en av alla skona typer som finns pa den har skolan. Riktig cowboy med skjorta och balte. Han ar inte sa extrem som vissa andra cowboys, de finns dem som loper linan ut med hatt och boots. Skjortan ar sjalvklart rutig och instoppad i jeansen, och baltet har ett karaktaristiskt stort silverspanne.

Det enda som jag tycker ar riktigt jobbigt har ar att man ar sa bunden till familjen. Hemma kan jag bestamma att jag ska traffa kompisar och sen aka nar jag kanner for det. Har maste jag prata med familjen och planera sa att det passar dem, och aven planera direkt nar jag ska komma hem. Alla har har bil sa for dem ar det latt. Visst finns det bussar men de gar inte pa helgerna. Cykla gar ocksa men det gar inte att cykla overallt. Det ar inte helt latt att vanja sig vid, sarskilt inte eftersom jag inte har kunnat (eller velat) be mina biologiska paron om skjuts pa ett antal ar.

Jag kan saga att jag har skickat kort till stora delar av slakten, vissa skickade jag redan i NYC men vad jag har hort har de inte kommit fram. De borde vara pa vag iallafall, annars for vi stamma Wyndham Garden Hotel i New Jersey, och det lilla postkontoret i Great Falls. Har vi tur kan vi kanske till och med vara med pa Judge Judy eller Cristinas Court!

Skolbussresorna ar som det ar, bussforarnas talighet ligger pa minus. Nar nan vander sig om for att prata med nagon som sitter bakom sa blir de jattesura. The big fat F word uttalades forra veckan, och hon tvarstannade bussen. Man tycker att hon borde koncentrera sig pa att kora for det ar hon inte jattebra pa. Jag fick en miniutskallning for att jag agerade pa mina Stockholmsvanor och gick fram till dorren nar vi nastan var framme. Det ar sa jag ar uppvaxt, helst ska va faktist av innan bussen har stannat, pluspoang om man kan gora det utan att dorrarna har oppnats. Sa funkar det inte har. Man ska vanta till bussen har stannat helt, for vem vet vad som kan handa om man gar nar bussen ar i rorelse? Man kan faktist snubbla! Jakten pa Nagon Som Har Korkort har bara paborjats...

Hrvatski

Jag har fått vykortet! Du behöver inte stämma vare sig posten i New York eller i Kroatien. Den enda post jag någonsin fått hit till Radiceva 52. Kul! Lycka till med skjutsletandet. Du får helt enkelt prata med folk och fråga runt lite om de vet någon som råkar bo i närheten. Nån borde ju finnas. Kram Pa

2009-09-01 @ 07:18:37
kusinen :)

Vi har också fått ditt brev!! tackar vad kul det va att få det :) <3

2009-09-01 @ 15:50:09
Faster kattis

Åh vad intressant att läsa... gäller att följa upp varje dag inser jag. Johan brutet nyckelben, handikppad. kattis trött efter alla sysslor hon måste göra pga det. Johanna förkyld.Kalle trivs i nya klassen på Teknik prorammet. Verkar nöjd med klasskompisarna. Vardagen har slagit tillmed fullkraft. och jag är för trött för att skriva nu. Kramar till dej.Ps.. Vi är lite rädda för the Swineflue so skördat sitt 1.a offer i Uppsala.Ds......

2009-09-01 @ 21:35:31
Faster kattis

Vi har åxå fått ditt kort ÅHHHH vänner huset.....

2009-09-01 @ 21:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: