It brings out the worst in me when you're not around

Det finns nagon som jag saknar sjukt mycket just nu. Jag langtar tills vi ses igen men det lar nog dorja ett tag tyvarr.

Idag var jag pa forsta fotbollsmatchen sen jag kom hit. Det var crosstown, alltsa motte vi Great Falls High, vilket ar skolan vi alltid maste sla under alla omstandigheter. Fotboll ser likadant ut pa den har sidan av den stora vattenpolen, vi har fotbollsmorsorna och smasyskonen. Vi gick dit for att kolla pa Hannahs kompis Mauro, men jag ville mest se en annan kille som det snackats en del om. Jag vet inte vad han heter men han ar en freshman och spelar redan i Varsitylaget, allsta skolans A-lag. Det ar inte helt vanligt, nagot annat som inte ar helt vanligt ar hans talang. Det har snackats en del om den har killen, for han ar tydligen sa bra att han ska vidare till nagon klubb i Europa. Jag vet inte om detta stammer, inte heller vilken klubb det handlar om men han gar standigt runt i Liverpoolklader. Da menar jag inte matchtrojor utan typ traningsjacka eller shorts, eller pike. Han syntes inte sa mycket men nar det blev lite drag pa plan sa var han dar och overallt och var riktigt bra, jag menar sa bra att till och med jag sag att han stack ut, och da ar Varsity ratt bra. Tyvarr inte sa bra att vi vann matchen, 0-0, men hade den varit langre sa hade vi nog vunnit for sista 10 var riktigt kul att kolla pa. Jag blev jattetaggad och foljde med i matchen och Hannah undrade vad som hade hant, men storsta skillanden mellan fotboll och football ar att jag vet vad som hander pa en fotbollsplan.

Jag fick mina Midterms idag, och jag ar sjukt bra. Fyra A+, tva A- och ett B-. Det sista fortjanar jag ett battre betyg, for min engelskalarare gav mig tva F for att jag hade glomt att gora laxan en gang. Jag sa till henne nar jag kollade mina betyg men hon har inte fixat det, det suger faktist.

Just nu sa ar sapnningen pa topp, for imorgon sa finns det chans (eller risk?) for sno. Helt seriost, forra veckan hade vi over 90 F och imorgin ska det snoa. Det kommer att bli en intressant vinter, hoppas att nagon vill varma mig.

Vad mer vill ni att jag ska beratta? Jag maste skaffa en umgangeskrets, for min basta kompis jobbar och har nastan overgett mig, och Tif har sweet sixteen imorgon och ska vara hog med pojkvannen. Jag tror inte att jag vill vara med da. Pa torsdag ska vi hanga, och pa fredag ska jag till Hufvudstaden och kolla pa nar CMR moter Helena Capitol. Bada lagen ar obesegrade sa det ska bli kul. Nu visar det sig om Jeremy har ratt, att det betyder tur att jag ar pa matchen. Jag har aldrig sett en match dar mina kara Rustlers har forlorat, och jag vill inte gora det heller. Vi ska ta State iar!! Nagot vi inte har gjort sen 2004. Jack Johnson har gjort det med vara pojkar forut, han kan gora det igen. Johnson ar coachen som har coachat dem i over 40 ar. Det ar ratt coolt faktist.

Sorry for att jag skriver sa fruktansvart daligt, jag vet att jag kan battre men jag vet inte vad jag ska skriva, jag om jag ska skriva vad jag tanker blir det bara nagot i stil med JAG SAKNAR DIG KOM OCH UMGAS MED MIG!!!! och det vill ju ingen lasa om for det ar bara massa gnall.

Ploens, jag saknar ocksa chokladbollar, jag maste gora det nagon dag.
Kollegor, KRAMAR till er ocksa!!!

Och sist men verkligen inte minst utan mer storst, trevlig resa Louise! Hade jattebra i hela varlden och hor av dig om du har vagarna forbi Montana!
mam

Var på jobbet 06.30 idag! Det kommer nog aldrig hända igen. Vinkade av Astrid på Arlanda, som åkte hon till Kroatien. Det är alltid svårt att vinka av (eller möta)er, tror du vet vad jag menar....



Bamse kramar

2009-09-30 @ 07:27:21
Hrvatski

Härligt att läsa din blogg. Märks att du gör erfarenheter. Det är bara att jobba på med bekantskapskretsen.Det är faktiskt ett heltidsjobb, fråga mig.



Idag åker jag till Split. Astrid kommer dit. Hon har med sig kaffe. Gott. Fast först väntar en jobbig dag på jobbet. Måste fatta ett svårt beslut. Fast det ordnar sig säkert. Tsunami på Amerikanska Samoa. Fast det kanske inte märks så mycket i Montana. Ha det min vän! Kram Pa

2009-09-30 @ 08:02:07
frida

oh, så det var soccer du snackade om? haha förlåt, det tog ett tag. jag vet vi kanske också ska få snö! jag hoppas verkligen att den håller sig borta länge nog att jag kan bila ner till boise och se mina älsklingar. och så sent som i måndags var det så varmt att jeans var olidligt! vad är det för fel på detta land som lurar mig på detta vis?

2009-09-30 @ 16:08:34
URL: http://allido.blogg.se/
Faster Kattis

Mina barn har forfarande inte gjort chokladbollar fast jag bett om det i flera dagar. Dom kanske har ätit upp dom bara utan att tala om för mej. Det kan vara så helt enkelt. Nu har jag precis druckigt en härlig hallon,blåbär, banan smoothie med vanilj yoghurt och mjölk i... Smaskens. Farfar och farmor kommer hem på Lördag från Kroatien. Kram till dej...

Kattis

2009-09-30 @ 22:10:20
thea

hehe okej, här går typ ingen med dejt, för då så måste man dansa med den hela kvällen, dom blir typ sura om man dansar med ngn annan.. vrf får du inte ha pojkvän? för vem? yes jag har en hemma, de går bra so far, men än så länge är det långt kvar.. dröjer ju ganska så många månader innan jag kommer hem lixom hehe..

2009-10-01 @ 00:46:59
URL: http://livetsomthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: