Ich bin ein Berliner

Har varit på Tyska Skolan och kollat på min bästa kompis från dagis när han har spelat trummor. Vet inte vad jag hade för förväntningar men faaan vad bra han var!!! You're awesome man!! Han har växt en del sen jag såg honom sist, för 12 år sen och det är väl tur. På något sätt hade jag förväntat mig att känna igen honom, undermedvetet om inte annat, men när jag går in i aulan/gympasalen går jag förbi en kille, kollar snabbt på honom och går vidare. Hör då min mamma säga att jag har kommit till någon och det visar sig att det var han. Mitt undermedvetna är inte mycket att lita på. Kul att träffas efter så låg tid i vilket fall. 

Sverige-Portugal igår, jag klarar inte av vissa människor. I typ 80nde minuten säger kommentatorerna att vi ska vara nöjda med oavgjort. Vi ska inte vara nöjda med oavgjort!!!!! Visst, de är ett ok resultat, men det måste hända mer på planen. Jag såg TVÅ målchanser efter 65e minuten, och lika många för Portugal. Fel plats vid fel tillfälle hela tiden. Vissa spelare ramlar runt som nyfödda kalvar, en effekt av lite speltid. Den så kallade generationsväxligen är här, och det hade kunnat gå mycket smidigare om Lagerbäck hade kunnat ta lite chanser och sätta in unga spelare vänskapsmatcher och liknande, istället för att klamra sig fast vid Henke Larsson och Niklas Alexsandersson. Deras glansdagar är över, och jag är glad att Alex tog beslutet själv, så att vi kan minnas honom som en bra spelare som har gjort mycket i landslagströjan, istället för någon som tog platsen någon ung lovande talang skulle få testa sin kapacitet på.
För övrigt var Majstorovic grym igår, ge mig mer, mer mer!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: