Min magiska penna

Jag har en penna som lever sitt egna liv. Jag tycker att vissa pennor funkar bättre att skriva med än andra, och den här är ett praktexempel på en bra skrivpenna. Den kladdar inte, trots att jag är vänsterhänt, den ger jämn färg i bokstäverna och man skriver snyggt utan att tänka på det. Pennan gör halva jobbet helt enkelt. Det var den här pennan som fick äran att hjälpa mig med det personliga brevet till värdfamiljen. Jag måste trots allt erkänna att den inte är perfekt. Den har som mång andra, både pennor och människor, bra dagar och mindre bra dagar. Efter att den under en period legat utan lock så har den inte riktigt varit sig själv. Vad det beror på kan man ju gissa. Jag har nu efter lite research (eller vad man ska kalla det) lyckas hitta ett sätt att få pennan att ge allt igen. Slå den i bordet. Det kan låta konstig men funkar varje gång. Våld kan lösa en del problem. Slå pennan i bordet så löser sig allt annat.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: