I used to think baby you love me, now know that it's true

Fordelen med amerikanska skolor ar att efter en och en halv vecka sa ar det Labor Day, vilket betyder langhelg. Det har inget med foda barn att gora som en av mina vanner i Sverige trodde, utan ar arbetarnas dag, dagen da de inte behover jobba. Man kan tycka att det borde heta Unlabor Day eller nagot. Dagen borjade med att jag gick upp jattetidigt, 9.45. Jag och Paul skulle aka till Gates of the Mountain och aka med turistbaten. Nagra andra utbytesstudenter skulle med ocksa men vi var dar langt innan nagon annan var det, och jag gick runt och laste pa skyltar och sa. Klockan 1 pm gick baten och bara minuter innan sa kom min cordinator. Pa baten satt jag och snackade men Kathy, som egentligen heter nat annat, och Anyi, inte saker pa stavningen. Det var sa sjukt fint dar vi akte sa jag vet inte vad jag ska saga. Han som korde baten och aven var guide lat som att han hade druckit alldeles for mycket whisky men man vande sig vid hans rost och efter ett tag sa horde jag faktist vad han sa. Har ar lite bilder, som inte visar halften av vad jag sag.

Scenery


Tuffa brudar

Jag vet inte om nagon har markt men mina ben har blivit smalare. Inte pa ett bra satt, bara muskler som ar borta. Min tidigare snortighta Dieseljeans ar inte sa snortighta langre.
Nar jag kom hem sa at jag sen sa kom Jeremy hit och vi typ gick runt i omradet, han ar bara sa sjukt harlig att prata med. Jag daremot ar sjukt jobbig, och jag tror att det kommer ta fem dagar till innan han trottnar pa mig. Han haller inte med, sa vi far val se. Jeremy blev mitt forsta saltlakritsoffer men det blev inte sa kul som jag trodde att det skulle bli. Han sa att det smakade typ som black liqorice. Anledningen till att han fick lakrits var for att han sa att amerikansk choklad smakade som svensk. INTE EN CHANS! Det var ungefar da som jag drog in hans inbjudan till Sverige. Imorgon ska jag till skolan igen men jag ar inte sa taggad pa det. Nu ska jag gora lunch tills imorgon. Mitt liv ar spannande. Godnatt Sverige! Eller Godmorgon kanske, jag orkar inte rakna ut hur mycket klockan ar hos er.
Hanna

Fina bilder :)

2009-09-08 @ 06:43:24
URL: http://lillhannas.blogg.se/
Hrvatski

Vilka vyer! Vackert! Nästan som i Kroatien! Vad allt verkar spännande hos dig!/Pa

2009-09-08 @ 06:53:34
Mam

Vad roligt att få se dig!!

Och få några ansikten på de du träffar/umgås med.

/Kram

2009-09-08 @ 11:29:19
Mam

Har skickat mail till dig idag, låt mig veta om du fått det

2009-09-08 @ 14:43:20
Faster Kattis

Very Nice Kajsen. Va kul det var att få prata via skype. Känns inte som det var så länge sen...overkligt att så mycket har hänt sedan dess.Du ser strålande ut tjejen. Ett år går så sjukt fort. Här regnar dt cats and dogs när vi var ute med Sawa. Kramar till dej från oss alla.

2009-09-08 @ 21:40:42
Miriam

Haha! Din blogg är grym!

2009-09-09 @ 15:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: