Is it me that you see, dancing in the light, singing I could be yours and you could be mine

Jag fick hora idag att jag borde testa mig for rabies. RABIES! Ar inte det sant som bara finns i U-lander och filmer? Tydligen inte. Paul och Nancy tittade pa mitt ben och bestamde att det inte ar nagon fara, for hunden bet inte hal pa benet (Thankful?) sa om jag haller det rent sa ska allt vara bra.

Jag var pa bio idag och sag Zombieland. Har den kommit till Sverige? Om den har det sa maste ni ga och se den! Haha jag garvade hela filmen typ. Jag var nara att forstora for alla for att jag inte tankte pa att ta med mitt pass. Den ar R-rated vilket betyder att man maste vara 17 for att se den, men eftersom jag gick med Hannah och hennes vardpappa Max, som var var responsible adult, sa var det lugnt.
Jag gillar vekligen inte skrackfilmer men den har var grym! Den handlar om att jorden till storsta delar bestar av zombies och det ar en kille som ska forsoka hitta sin familj. Allt han vill ar att hitta en tjej, och den enda gangen som han lyckats fa hem en tjej sa visar det sig att hon har rabies. Nej, jag menar att hon ar zombie. Han ar typisk nord och riktigt sot och grymt skon. Se den! Den driver med skrackfilmer och ar sa rolig. Jag hoppade hogt en gang och da skrattade Max at mig. 

 
Gudmor Åsa

Hej lilla Kajsa. Ojojoj vad du är bra på att skriva. Jag menar inte bara att du skriver OFTA, vilket är superkul, utan att du skriver så NÄRVARANDE och ROLIGT. Fnissar ofta gör jag.



När jag var mycket i Moskva för sisådär hundra år sedan, myntade jag uttrycket "utlänningen vill..." för jag upplevde att så såg ryssen på lilla mig när jag försökte utföra någon slags nytta på ett AlfaLaval-kontor ute i en Moskvaförort där ingen vanlig europé ville vara. Så jag fnissade åt ditt "I am from Sweden..." - samma sak, annan kontinent.



Du vännen - tacktacktack för jättefint f-dagsbrev. Läste och blev t o m rörd. Läser igen och blir glad. Tack. Ska snacka med Astrid om hjälp att fixa Skype. Ja, skulle vara roligt att prata mer PÅ RIKTIGT även om din blogg är skojig att läsa och få kommentera på.



Ja, här sitter jag, det är måndag och jag ska skriva färdigt min bok. Kaffe på armslängds avstånd (i bokhyllan), lugn musik i bakgrunden. Lyxtillvaro? You bet. But I am soooo worth it. Det du skrev om att du har det så bra, hur allt kan ändras men du har kvar alla upplevelser nedskriva i din dagbok - det gör mig glad att läsa.



Fortsätt att njut av ditt coola USA-liv.



många kramar

många kramar

...och några till!

Åsa

2009-11-02 @ 11:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: