There's nothing you can throw at me that I haven't already heard

Igar var jag pa min forsta Friday Night Football. Det borjade med ett Tailgate Party for oss utbytesstudenter, och det var val ca 20 pers dar. Det var bara for inbjudna sa det var darfor det inte var fler och det var kul. Jag traffade massa roliga manniskor i alla arskurser och det var manga som ville att jag skulle vara med pa bild, eller posa med deras barn, eller fotas for Yearbook. Kvallens roligaste fraga fick jag av en kille nar jag at kyckling Have you had chicken before? Ja, det har jag, svarade jag, kyckling ar gott.

Nar jag ar pa vag till laktaren (och jag fick betala for biljett for jag ar dum och glomde kvittot pa mitt activitycard) sa hande en kul grej som jag inte kan skriva for att jag inte vet vem som laser. Jag kan arligt saga att jag inte har brutit nagra regler men jag kan anda inte beratta allt tyvarr. Kul var det, och med lite tur sa kan det bli annu roligare pa mandag.

Matchen var kul, 21-3 till Rustlers! Cheerleardersen hade nog kul men sjalva grejen ar overskattad, for vem som helst kan fa igang publiken som de gjorde och kanske till och med battre. De gjorde en sak som jag inte hade kunnat gora och det var en minipyramid. Kanske later som att jag ar bitter men det ar jag inte, jag tycker inte konceptet ar overskattat. Nat som var kul med kvallen ar att folk borjar fatta att jag inte ar ny utan att jag ar utbytesstudent. Det ar mycket coolare att vara utbytesstudent an att vara ny kan jag beratta, och vi vet alla att jag ar valdigt cool. Folk marker tydligen att jag finns, for det hande flera ganger att nagon kom fram och presenterade sig som xxx in my english/german/whateverclass. Det var alltsa folk som jag aldrig har pratat med och kanske inte ens kande igen sa det var kul. Jag gillar amerikanska killar, de ar charmiga. (Jag upprepar, jag har inte brutit mot nagra regler)

Det var gardagen, och jag maste saga att innan jag forsatter att jag ar grymt duktig pa att uppdatera. Inte manga gor det varje dag och det ar nog for att jag skriver sa mycket pa svenska som jag inte har kommit in i spraket an.

Idag ar det lordag, och det sista das Hostparents sa till mig nar jag gick och la mig var Sleep as long as you need to, nagot som jag tog till mig. Nar jag vaknade fick jag agg till frukost och det var gott. Hangde lite med Paul och Nancy innan jag traffade Hannah fran Tyskland. Vi gick till Sonics, och vidare till nanting pa T som jag inte kommer ihag namnet pa. Efterat satt vi och snackade tills hennes vardpappa kom och hamtade oss och skjutsade hem mig. Hannah ar sjukt gullig, och aven om man umgas mycket med utbytesstudenter i borjan innan man har lart kanna amerikanerna sa tror jag att vi kommer fortsatta umgas efter att vi har hittat var plats i skolan. Vi har redan bestamt att jag ska till Munchen nasta host pa Oktoberfest, och hon ska komma och halsa pa mig i Stockholm. Vi ar valdigt lika, mer an vad jag hade vantat mig av en tysk. Pa skolan finns tva tyskar till, en tjeck, en korean och en Hongkongare (heter det sa?). Det ska komma en italienare till CMR ocksa som har samma cordinator som jag.

Livet pa en amerikansk High School rullar pa ganska bra. Det som vissa sager, att alla kastar sig over utbytesstudenter stammer verkligen inte, men det ar inte nagon (utom karringarna i Attendance Office) som inte ar trevlig. Efter tre dagar hittar jag hyfsat bra i skolan och det ar alltid en fordel. Jag gar fortfarande vilse ibland och gar till fel klass ibland men ni skulle bara veta hur stor skolan ar! Det ar nagot helt annat an Shelby High School kan jag beratta. Jag kanner for att skriva mer men jag har inte riktigt nagot att beratta tror jag. Eller jo lite allmant tjejsnack men hela poangen med det forsvinner om ingen lyssnar och det ar 70% ointressant anda. Jag far hava ur mig det imorgon nar jag traffar Hannah imorgon.
Amanda

skriv till mig på facebook, lr på minmejl och berätta det som hände på läktarn, jätt nyfiken ;P

2009-08-30 @ 19:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: