Teenage queen, a loaded gun

Ny dag pa CMR betyder att allvaret borjar om det ror sig om terminens andra dag. Eller att allvaret ar lite narmare, det har varit ratt lugnt, och jag har andrat mitt schema sa att det ar typ perfekt. Jag droppade dramaklassen och freshman art (thank god) Och har istallet en termin drama, photo och yearbook. Jag orkar inte ga igenom hela dagen, den var inte tillrackligt intressant och dessutom gjorde jag inte bort mig sa mycket. Fick sallskap av en trevlig sophomore fran Video Produktion och pa sjalva lektionen fick jag veta vad Homecoming. Det verkar sjukt kul men jag har inte fattat om man ska jaga date infor det eller inte. Jaja, vi har assignet seats sa med lite tur kan de fortsatta beratta vad man ska gora imorgon. Jag borjar lara mig hur skolan ser ut, men det finns inte en chans att jag ska hinna till skapet mellan varje class nar man bara har fem minuter pa sig. Skolan ar stor!

I ovrigt kan jag beratta att amerikanska skolan ar amerikansk pa manga satt. I varje klassrum hanger en amerikansk flagga, och pa Video Prod (dagens mest intressanta lektion som ni kanske forstar) fick vi veta vad vi skulle gora om brandlarmet gar eller om det skulle bli en lockdown. For er som inte vet vad en lockdown ar: Om nagon skulle komma in och skjuta i skolan sa laser man hela skolan eller nat. Jag har forstatt att det basta klassrummet att befinna sig i ar just Video Prod, for dar kan man bade ga in pa toan (typ 20 pers pa en enmanstoa, mysigt och oamerikanskt) eller satta sig bakom en vagg som finns. Alltsa, om nagon skulle skjuta in i klassrummet utan att ga in pa riktigt sa skulle man klara sig darinne for att man ar skyddad. Sorry om jag har skramt upp nagon, jag kan tillagga att jag befinner mig i en stad (och stat) med lag kriminalitet sa jag ar ratt saker.

Skolbuss ar typ det jobbigaste pa dagen. For det forsta ar den alltid sen. Okej jag har bara akt tva dagar men den har varit sen 100% av gangerna. Sen sa ar de sma barnen riktiga pains, riktiga fjortisar som man bara vill kora ner ett apple i halsen pa sa att de blir tysta. Av nagon anledning sa har vi assigned seats i bussen! Man kan alltsa inte bara satta dig dar man vill. Det gor jag iochforsig anda men jag har inte lamnat in skolbusslappen an sa det kommer val. Coolhetsfaktor 1000.

Jag hade min forsta tyska idag, och jag tror att jag ar lite for bra for den (!!!). Nar jag kom in, lite sent for jag hade varit och fixat mina classes, sa star lararen och pekar pa typ bord, stolar osv, och klassen svarar i kor. Sag att nagon skrev att jag skulle satsa pa tyskan, och ja, det kan jag val gora, problemet ar bara att jag ar nagot battre an resten av dem. Awell, jag kommer overleva, jag kan inte byta for mitt schema blir inte battre an sahar. Funderar pa att droppa Photography for att den ar fett skumt, och jag har sa mycket som man maste gora utanfor lektionstid. Yearbook, Speech and debate, Dramaclub och Video Prod. Jag har ju inte sa mycket vanner an men jag hoppas att jag kan lara kanna folk. Jag har faktist bara gatt tva dagar.

Jag bytte engelska klass ocksa for att fa ihop schemat sa nu har jag en larare som verkar fett skon (hastmanniska dessutom) och jag kan glansa for att jag gar med asiaterna. Inget illa om dem men det ar ju faktist svarare for dem.

Imorgon ska jag pa Tailgate party och sen football, jag kanske sa nagot om det? Jaja, far lamna rapport nar jag har varit dar.
Amanda

Dags att hitta den där footboll spelaren? ;P

2009-08-28 @ 09:03:41
kusinen :)

heej <3 vad kul allt låter!! är matsalen som i alla filmer ?:P

2009-08-28 @ 14:34:51
Kalle :P

Haha när jag läser detta känns det som om "you're living the american dream" XD



Allt låter så uber stereotyp!

2009-08-28 @ 17:22:43
Uncle Bromma

Det där med gula bussarna kommer jag ihåg att det inte var det roligaste man har varit med om. Snacka runt lite så kanske det finns någon junior eller senior som du kan lifta med. Va kul att höra hur du har det. Vi följer bloggen med spänning. Alla hälsar.

Vi är i Västervik och firar Ninnis föräldrars Guldbröllop i helgen.



Kramar från oss alla

2009-08-28 @ 23:21:46
Lisa

2009-08-29 @ 16:34:23
Lisa

hehe hade ett blonde-moment och råkade skicka en kommentar utan innehåll...

det låter iaf som att du har det riktigt bra där du är, långt långt borta. längtar efter påsklovet, då får du besöööök! sa ju att du var seriös med hsm, känns riktigt bra, jag lever ut mina hsm drömmar genom dig, mycket bra mycket bra! måste egentligen springa så jag hinner inte skriva allt jag vill..

juste, gissa vem som stod längst fram på MGMT's spelning på popaganda....längst fram. har hört att det var DET BÄSTA PÅ LÄNGE! efter det röjde vi handelsfest och sen marie laveau. idag mår jag väl som jag förtjänar, sitter med fläskläpp, såriga ben, förstörda converse och väldigt misstänksamma föräldrar. men det är najs. var ju tvungen att fira första helgen sen jag började trean liksom. vi hörs sen! pussochkram!!

2009-08-29 @ 16:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: