Not all of us are german exchange students...

Jag gillar att folket darhemma kommenterar, forsatt med det! Jattekul att lasa aven om jag har tappat min status som datanord.

Idag var dagen med stora bokstaver och minst lika stor skola. Dagen borjade med att jag gick upp klockan 06.10 (nar var jag uppe sa tidigt sist) och efter att ha tryckt i mig lite mat och gjort mig iordning sa bar det av till... Skolbussen! Den var liten och gul med mycket smabarn pa. Eller typ middleschoolers. Jag satt dar i min ensamhet och lyssnade pa dem som tydligen var freshmen, alltsa 9or som var pa vag mot forsta dagen pa den stora skolan, vilket var mycket underhallande om jag far saga det sjalv. Framme pa skolan ar jag forvirrad for att det inte ar en manniska dar jag trodde att jag skulle borja dagen. Efter lite promenader sa hittar jag tva asiatiska utbytisar som jag traffade igar, och snabbt gor jag dem till mina vanner. Att jag har lite svart att forsta vad de sager gor inget, vi hittar efter ett tag cafeterian dar alla nya upper classmen (juniors och seniors tror jag, kanske nagra sophomores ocksa) och vi gar igenom lite allt mojligt forsta halvan av dagen. Bland annat sa har jag signat upp for the drama club (vad sa vi om hsm Lisa?) och Speech and Debate (jag vet att pappa gor gladjevolter). Efter lunch, som spenderades i sallskap av tva tyskar och en tjeck sa borjade klasserna. Forst hade vi nat med nan som antagligen ska motsvara mentor och det var en historia for sig. Forst gick jag dit jag blev tillsagd att ga for att jag inte var med pa listan. Inga problem, tills jag ska ga och hamta mitt schema. Det gor man i Attendance Office och nar jag kommer dit sa sager de at mig att ga till Connections. De var ratt dumma faktist, men till slut sa far jag mitt schema och jag gar tillbaka till klassrummet och sager att jag ar fel.

Efter det sa skulle jag ga till ratt klassrum, hittar 321 och gar in i det brevid, for jag skulle till 322. Ligger 322 brevid 321? Nej! Jag har ramlat in i ett rum fullt med freshmen som tittar konstigt pa mig. A well, deras larare hjalper den stackars svensken ratt och efter lite forvirring sa kan jag ga dit och fa alla papper innan det ar dags for min forsta class, som gick latt. Resten av dagen gick bra, fr skriva imorrn for nu ska jag fixa lunch tills imorrn. Kul att jag berattar mer om vad som hander innan skolan an nar jag var dar.

Fast jag maste saga att jag far sa sjukt mycket kommentarer pa min engelska. Alla sager att jag ar grym pa engelska och att de aldrig hade gissat att jag var foreign exchange student. Sweeeeet och godnatt.
Amanda

Jag sa ju att du var jätte bra på engelska, du skulle klarat engelska, B och C jätte lätt ;P

2009-08-27 @ 07:17:38
Hrvatski

Jovisst gör jag glädjevolter..

Fast hur är lektionerna? Åker du skolbuss hem också?/Pa

2009-08-27 @ 07:52:50
Anonym

Vad roligt att läsa om ditt nya liv!

Att komma ur sängen 6.10 är en prestation av Dig

Vad äter du till lunch? Vad presenterar de för läckerheter i cafeterian? Många frågor finns det! Kort är påväg.. Kram Mam

2009-08-27 @ 10:02:22
Old friends at Valla Hill

Hej å hå vad mycket nytt att hålla reda på !

Vi gottar oss åt bilden från ankomsten och hoppas att golfpappan kan lära dig lite bunkerslag så att du kan överföra det till din farfar annars blir jag kvar i den dumma sandlådan.

Den 20/9 blir det Baska Voda om allt ordnar sig.

Frösön är mild o fin, lingon o potatisskördar för fullt.

Hejdårå Kayen, i morgon fyller Julius tolv

Have fun



EoK

2009-08-27 @ 21:39:14
Old friends at Valla Hill

Hej å hå vad du får vara med om.

Golfpappan kan lära dig bunkerslag så jag får veta hur man kommer därifrån.

Vi grattar Julius på söndag, annars är det gott här på Frösön. Krampåre



EoK

2009-08-27 @ 21:48:18
URL: http://overatlanten.blogg.se/
Uncle Bromma

Du har valt precis de rätta ämnena! Du får åka gul skolbuss! Du

pratar redan utan Accent! Snart kommer du få höra " How's everything over there in Switzerland?"

2009-08-28 @ 00:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: