Charles M Russell High School - Home of the mighty Rustlers

Mitt forsta riktiga besok pa skolan var inte sa illa som det kunde ha varit maste jag saga. Vi fick vanta lange pa att komma in till counselorn som skulle fixa mitt schema men sen sa gick det over forvantan. Jag behover inte lasa matte! Jag har faktist bara tva teoretiska kurser, engelska och US History. This year's gonna be good... Annars borjar mina dagar 5 over 8 med prep for life, dar man pratar om livet efter skolan, att kopa bil, sex, familj och annat kul. Sen sa ska jag ha tyska, 3-4 det kommer nog inte vara for svart hoppas jag. Sen ska jag ha video produktion, vilket nog blir kul, jag gillade det pa Karrtorp. Sen sa har jag Intro Theater, och det ar dar jag ska bli nasta High School Musical Diva eller nat... Inte. Efter det sa har jag lunch tror jag, sen har jag art, som ar den enda kursen jag ar missnojd med, och sist pa dagen har jag mina teoriamnen. Jag kanner hur det borjar bli svart att inte sarskriva, man maste ju gora det har!!! Jag hade velat ha yearbook ocksa, men da maste jag droppa antingen video prod eller teater och just nu vill jag inte det. Vi far se hur det blir imorgon, jag traffade lararen som hade det och hon sa att hon garna ville ha mig i klassen. Med lite tur kan jag fixa sa att jag far det anda. Tror att jag ska droppa art for enda anledningen till att jag tog det var for att fa foto men det verkar som att jag inte far det anda.

Jag kan passa pa att beratta att skolan ar enorm, Karrtorp ar typ ett pysslinghus i jamforelse. Varje vaning har typ tre trappnedgangar eller vad det heter, och de kan inte gora det latt for en, utan det sitter samma lappar och jagvetintevad overallt. Jag har de flesta av mina klasser pa andra vaningen och skapet pa den tredje sa det suger. Jag vet inte hur det ska ga att fa upp skapet for det ar skitsvart. Jag klarade det nar jag fick hjalp men det loser sig nog. Jag sak typ byta skap anda sa att jag har skap pa andra vaningen nara mina klasser.

Pa kvallen var det traff hos en av cetusa cordinators. Det var massa regler och typ inget nytt alls utan mest trakigt. Jg traffade andra utbytisar men de enda som var sociala var tyskarna och de pratade tyska. Jag blev lite stolt nar jag forstod vad de sa, men inte sa mycket att jag kunde prata med dem. Snackade lite med en tjej som var vardsyster till en av tyskarna tror jag, hon var trevlig. Kan ocksa beratta att jag var langsta tjejen dar, och langre an en av killarna. Ovanligt maste jag saga. Tyska killarna var ovanligt snygga for att vara tyskar men jag vet inte om de gar pa min skola.

Nan gang i oktober ska jag ha "swedish dinner" for alla utbytisar med familjer. Gissa vad jag ska gora? Swedish meatballs, of course. Sen ska Nancys Swedish Cookies and Cakes hjalpa mig till nat bra hoppas jag, klassiska negerbolls har aldrig varit fel. Nu ska jag sova for imorrn gar skolbussen at 7.11. Min dygnsrytm ar fortfarande som en nioarings, jag tycker att jag ar uppe sent nu, och klockan ar 9.22. Godnatt Sverige/Kroatien/Montana!
Mostera

HÅ o hej

Det verkar som Du inte kommer att ha några problem med att fylla Dina dagar. Men de flesta verkar som softa ämnen... Du kanske får anledning att gå in för tyskan ...;/?! Vi har varmt men regn idag och det var såå trögt att komma upp idag, även för mig!

Ha de gott gumman och take care over there/ Kramen

2009-08-26 @ 09:09:47
Hrvatski

Kul ämnen. Grattis! Bra att du har några riktiga ämnen i alla fall. Hoppas du får bra lärare. Engelskan kan säkert bli knepig. Det kanske man inte tror men du kommer att lära dig massor liksom även i historia. Här varmt och skönt. Bestiger berg i helgen. Till kusten (Hvar) nästa helg. Nu gäller det att göra det bästa möjliga av den Kroatientid som är kvar. /Kram/Pa

2009-08-26 @ 10:51:57
Old friends at Valla Hill

Oerhört intressant 1) Att du verkar ha möjligheter

att "get along fine" i GF.

2)Att läsa alla bloggar 3)Att du får välja ämnen som passar dig. 4)Att din Dad kan inspirera till ex golf. (Ere sant att han haft hcp 1 ?)

5)Att få se om detta kom fram 6) Att få berätta att vi satt allt på ett kort och bokat Baska Voda den 20 september. Bäst att köra så länge det "ryker".

Ryggdunk o kram



EoK

2009-08-26 @ 16:10:35
faster

Hej. Har du tillgång till skype någon gång.Hoppas 1:a skoldagen gick bra.Johan har brutit nyckelbenet och ligger och har ont. Vi gillar att läsa din blogg och det är nog bäst att de skaffar dej den där basebollkepsen så kanske du kommer hem när det här året gått. Finns risk att du inte vill komma hem annars. Kram på dej från oss alla i Östersund.

2009-08-26 @ 18:46:46
Uncle Bromma

Men va kul att höra att du har det bra! Din värdfamilj verkar

ju helt super. Tänk om du börjar spela golf!?

Låter spännande med alla ämnen! Bra val.

Första skoldagen är spännande. Lycka till !

Brommagänget

2009-08-26 @ 22:31:07
Lisa

Hej min fina vän! Låter ju som att ditt liv som Montana-bitch kommer gå riktigt bra ju, I'm so happy for you! hah. Du vet väl att du innerst inne är fruktansvärt seriös när du säger att du ska bli en hsm diva, sånt gillar vi. då kan du iaf komma tillbaka till vårt deppland med uppfriskande sånger (vars innehåll består av tonårslivets extrema problematik dvs pojkar, cheerleading och bantning..typ) Saknar dig jättemycket, besöker din blogg dagligen (väldigt många mer ggr än en), skönt o veta vad du sysslar med som sagt! Ge mig bilder dock. Skolan, din familj, DITT RUM, skolans hottiesar, du vet vad jag menar! Jag ska kolla upp det där med skype också. Ett år utan vårat tjatter kommer jag inte klara. Juste, sitter och planerar min resa till paris på höstlovet, jag är redo att fly landet om vi säger så.. var barnvakt idag, det gick bra, får se om 2-åringen lyckas vänja sig vid mig..hon är lite speciell hehe. men jag berättar mer om allt sen! skriv, skriv, skriv hela tiden på bloggen!! Jag saknar dig, fortfarande, haha! TUSEN PUSSAR!!!! hälsa montana!

2009-08-26 @ 23:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: