Trendiga ord och blekheten personifierad

Typ underbart härligt när man kan rida ut i endast T.shirt. Eller tees som man tydligen ska kalla dem, enligt Blondinbella. Ja, det händer att jag läser Blondinbloggen, vissa delar av den är mer underhållande än andra. Att ord kan vara trendiga och up to date visste jag inte. Men det är väl mycket jag inte vet. Körde i vilket fall två varv i galopp runt Veda, vi var totalt 4 pers, som bäddat för kaos. Blev inte så illa som man hade kunnat vänta sig men det är klart att det inte gick helt smärtfritt. Det hade ju varit för mycket av ett mirakel. 

Ponnyn söt och mycket svettig, och mina vader fick sig en omgång, då Vedavarvet tar ett antal minuter att komma runt. Jag vill inte veta hur de kommer kännas imorrn. Efter att ha spolat Ponnyn och varit ute i solen en stund så red jag upp till stallet i endast grimma, sommarkänsla på den! Träffade inte AT och tur var väl det, att bryta mot säkerhetsregler är en dödssynd. Men allvarligt talet tror jag att hon skulle bli glad om hon slapp mig ett tag, även om jag inte är ett av hennes favorithatobjekt. 

När jag började den långa promenaden till busshållplatsen så ser jag två välbekanta filurer. Jag har inte träffat dem sen innan jag åkte och det blev en del glada miner. Lite mindre glatt blev det dock när det första den ena filuren säger är Du är ju inte alls brun! Tack för den liksom. Jag har rätt svårt för att bli brun, och JAG tycker att jag är jättebrun med tanke på att jag dåligt pigment och ändå så har jag linjer (endast där det är ok att ha linjer) efter en vecka i Sweet Croatia. Brunhet är relativt. Allting beror på vad man jämför med.   

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: